Thursday, August 28, 2008

Just another day- feeling blue


Quote unquote, written by a friend "Could you still remember how hurtful it was when a simple friendly 'Hi!' could backfire to 'Bye..we don't want you here' body language signal ? Could you still recall how loud words turned to whispers or complete silence once you walked into a room full of so-called friends? Ahhhhh...we learnt about facts of life the hard way"... that is one occasion when u would ask yourself if u had done anything wrong??? or are they back bitching u. Mulalah berprasangka. Tak baikkan Naza but.. but it hurts.


And what if for no reason u are drowned in a pool of guilt when someone lied to u giving unexplainable excuses and u caught them red handedly. Heartbreaking huh! Again that stupid Qs lingered in your unstable mind. Ala, maybe one tend to be melancholic or emotional for no reason. Feeling blue or blues, feeling like an idiot terhegeh2 or actually nothing; just being emotional over trivials/petty matters. Sigh!!! Well let it be, let's let bygones be bygones. Life goes on! Paused momentarily for reflections.


p/s : we really thought that banyak sangat dengar lagu melancholic and lagu raya. Maybe the summer n the
humidity are to be blame. Tu belum dengar Takbir Raya
.
.
update:
Well apa nak rasa melancholic ni, there are so many happy events to be celebrated this week as PP sambut 51st birthday; , Happy Birthday PP!! Tuan Syed the CG dapat baby boy n Ajim too Congrats on their new editions. DSAI pun dah angkat sumpah, kami nak tambah anak sedara lagi etcetc. Moralnya bila blue think pink or other sweet happy times. Really need the adrenalin to flow. So, partner! any good news to boost up our days ie naik gaiji ka?? mmm... pause n reflect... Syukur Alhamdulillah.

8 comments:

Mother of Two said...

auuuwwww chakkk!!!

wat aper tu.. link ekk.. senyap2 ajer dah lama ader blog.. tak aci..:)

Imeirda said...

auuuwww chakkk!!

baru nak mintak izin, dah sampai. hehe. N to others yg tak dan mintak izin... mintak laluan yek. Cepat betoi MOT ni.. hehe

me and i said...

Salam ..life is not always friendly to us..biasalah ada bulan-bulan yg buat kita terasa melebih-lebih....

boleh link yea??? Manalah tau kalau nak privacy? Sejak bila pula Jeda suka bersendirian ni??

Imeirda said...

Ala DaNaSh, dok jauh dari mak bapak ni memang cepat melancholic. Lebih2 lagi nak masuk Ramadhan n Syawal. Babahnyer pasang lagu raya lak!! uhuks.

Tulah... just not me yek! Ok dah!
Nothing personal... link jer ler

Mem Aluya said...

Polok Mama kuat-kuat. Hugs.

domestic engineer said...

It's even MORE heartbreaking you are being DISCRIMINATED by a friend for no reasons..!!???

ZBA said...

Salam Imeirda,
Apa khabaq? Dah jumpa blog ni dari komen blog PP. Awat yang bunyi sedih sangat ni...lain macam saja bunyinya...
Sabaq dan tarik nafas panjang-panjang. Sepertimana Islam tu sebenarnya mudah, begitulah juga kehidupan. Janganlah kita terlalu memandang sesuatu perkara itu terlalu penting sehingga menggangu fikiran. Lebih2 lagi bila kita terlalu berusaha untuk menawan hati seseorang hingga kita terpaksa berkecil hati pula dalam berbuat demikian. Sebenarnya tidak perlu.
Sesuatu yang kita lakukan dengan ikhlas kerana Allah sudah pasti tidak akan ada satu perasaan menyesal bila ianya tidak berjaya atau sesuatu itu tidak terjadi seperti yang kita rancangkan. Jika kita melakukan sesuatu kerana manusia pastinya manusia tidak akan dapat memberi apa2 balasan. Tetapi jika kita melakukan kerana Allah, walaupun manusia melukakan hati kita...namun selagi kita bersabar, Allah tetap akan memberi pahala. Saya ingatkan diri saya juga dalam hal ni.

Satu lagi masalah kita secara umum ialah terlalu banyak mengambil hati kepada benda2 kecil, terlalu mudah merajuk dan terlalu banyak berprasangka buruk. Kita tahu, dalam Islam jika kita telah memberisalam sebanyak 3 kali dan tuan rumah tidak menjawab walaupun kita tahu tuan rumah ada di dalam, maka kita seharusnya pulang dengan hati yang terbuka dan tenang dan bersangka baik. Tetapi sifat hati kita ni selalunya akan menganggap sebaliknya.

Jika kita sentiasa boleh menerima kelemahan orang lain dan membetulkan segala kelemahan sendiri InsyaAllah akan hilang segala kerunsingan.
So, jangan ber'melancholic' lagi ok...be happy...be happy selalu.

Imeirda said...

Salam
Orang Bahrain,

Thanks for the gentle reminder and we accepted that whole heartedly. Panjang sungguh tazkirah dan nasihat kali ini dr seorang abang. Tiada mengambil hati malah malah tidak berusaha menawan hati sesiapa pun. Yang baik itu datang dari Allah, yang buruk dan serba kekurangan itu datang dr kami.
Selamat menempuh kehidupan baru di Bahrain.