Tuesday, July 22, 2008

Uptown Mirdif

Uptown Mirdif begitu significant dengan kehidupan aku dan keluarga di sini. Sewaktu aku dan keluarga menyertai perjumpaan pertama kami with other Malaysians di Dubai yang dianjurkan oleh MyUAEPro di Uptown Mirdif ini, kami jatuh cinta - Love at a first sight: terasa ada chemistry dengannya. Seni architecturenye yg unik berekabentukkan kubu dan dipenuhi dengan kemudahan tempat membeli belah amat sesuai untuk dijadikan tempat tinggal.


Sewaktu selesai perjumpaan dengan rakan-rakan Malaysia, terdetik dalam hati dan bersembang dgn Pn Z "kalau kita dapat dok sini sure bestkan. Senang sebab kemudahan banyak. Spinneys pun dekat, food court, kedai-kedai untuk shopping, starbucks, Mothercare pun ada. Turun bawah terus je pergi kedai, takyah nak naik kereta atau taxi. (takdak keta masa tuh!!)


Lokasi ini macam pisang panas, kalau ada unit kosong dalam 1-2 hari saja sudah ada yang menghuninya. Aku sudah berkira-kira untuk booking kediaman kami di Spring setelah beberapa minggu gagal dalam mendapatkan unit kosong di sini dan juga lokasi lain yang sesuai dengan keperluan harian kami tetapi mungkin nak jadi rezeki kami sekeluarga, sehari sebelum aku beri duit booking, ternampak satu iklan baru di dalam internet yang kata ada unit kosong di Uptown Mirdif. Tanpa berlengah terus saja call agen tersebut dan ternyata ianya belum lagi ada sesiapa booking. Apalagi aku pun terus confirmkan hari itu juga. Khabaran gembira itu aku sampaikan kepada Isteriku dan Anak2 dan ternyata mereka gembira dan tak sabar nak pindah ke rumah baru selepas hampir sebulan tinggal di Hotel.


senang cerita, baca nota dibawah


An introduction to Real Estate Opportunities in Uptown Mirdif,


DubaiLocation :Architecturally designed along the lines of an ancient spa town, UPTOWN Mirdiff , built in the heart of one of Dubai's most tranquil locations, promises an excellent variety of residential properties, play areas and recreation facilities nestled within landscaped gardens and public parks.Superbly appointed Townhouses, stylish Row houses and five distinct apartment styles are planned around a Grand Piazza, the centerpiece of the community. Abundant with neighbourly appeal and filled with convenient shopping and dining outlets, UPTOWN Mirdiff is delightful, secure family living environment. Welcome to your neighbourhood.

Located in central Mirdiff, one of Dubai's most tranquil areas. The 23-hectare development will feature two villa types, three types of apartments, a shopping center and primary school. The unit details are;VillasThree Bedroom Townhouse built-up area approx 2,500 sq ftThree Bedroom Rowhouses built-up area of approx 2,000 sq ftApartmentsStudio Apartments of 480 sq ftOne Bedroom Apartments of 1,200 sq ftTwo Bedroom Apartments of 1,600 sq ftShopping Centre400,000 sq ft of net lettable space. The already functioning anchor supermarket is built on one level. Dedicated underground parking for 1,600 cars and loadind/unloading baysPrimary SchoolPlot size 40,000 sq ft. A double storey building catering for grades KG1 to Grade 5

No comments: