Sunday, July 13, 2008

Jelajah UAE 2 (Abu Dhabi)












Grand Masjid of Abu Dhabi



Program Jelajah UAE yang diilhamkan oleh PP masuk ke minggu ke-2. Destinasinya ialah Abu Dhabi. Pada minggu pertama kami ke Fujairah. Lawatan ke Fujairah di sini.



Sedikit background program ini. Tujuan utama lawatan adalah untuk melawat masjid-masjid di sekitar setiap wilayah UAE yang dilawati. Selain dapat melihat keunikan rekabentuk masjid-masjid yang dilawati, dapat juga melakukan solat sunat di setiap masjid untuk mendekatkan diri kepada ALLAH SWT. Selain itu tazkirah antara kami yang join juga diadakan untuk saling mengingatkan akan kebesaran ALLAH SWT serta menimba ilmu akhirat. Selain tu dapat berkongsi pengalaman antara satu sama lain justeru dapat mengeratkan silaturahim.



Aku rasa bersyukur dapat menyertai program ini. Terlalu banyak pengalaman yang diperolehi. Sedikit photo yang dapat dimuatkan disini untuk tatapan.



Perjalanan ke Abu Dhabi kami mulakan dengan breakfast di Arabian Ranches. Ikhsan dari Abg Lamin dan Puan Laila. Terima kasih banyak-banyak semoga murah rezeki dan dapat rahmat dari ALLAH SWT. Selain itu terima kasih juga kepada Puan Putri yang bermurah hati untuk sponsor dinner untuk peserta yang berstatus "Summer Bachelor". Yang pura-pura bachelor kena balik rumah malam tu tak dapat join.




































No comments: