Tuesday, July 15, 2008

April 2008

Terpaksa backdated sebab buat blog lepas 3 bulan dok sini so ada banyak nak cerita. Jadi terpaksalah main sambung-sambung janji perjalanan hidup aku dan keluarga serta di sekeliling kami dapat dirakam.

31st march 2008, I have landed safely in Dubai from Jeddah after went through a tedious final exit proces in KSA. I have accepted the offer from Dubai mainly because of My Family. My Family is the most precious things that I have ever had in this world. Syukur Alhamdulillah kerana memberi aku harta yang paling berharga ini.

1st April 2008, aku melaporkan diri di KEO International Dubai dan membuat sedikit persiapan untuk keluarga aku yang akan tiba pada 3rd April 2008. Tempat shopping paling dekat dengan hotel di sekitar Burjuman ialah Spineys.

3rd April 2008, after 3 hours of waiting I saw my lovely wife with my princesses pushing the trolley towards the exit door of arrival hall accompanied by My Parents Inlaw. The feeling is undescribable. Syukur Alhamdulillah Ya Allah kerana mengabulkan doa aku. Kehidupan aku di Jeddah tanpa keluarga disisi begitu meruntun hati dan menguji diri. Juga mengajar aku tentang erti "masa bersama keluarga". Aku bertekad setiap masa aku bersama keluarga di sini akan aku isi dengan masa yang berharga.

16th April 2008, Happy Birthday untuk Isteri Tercinta. Tak dapat celeberate sebaiknya kerana Isteri dan anak-anak tidak sihat mungkin kerana cuaca dan makanan di sini. They need quick adjustment to the environment and time zone. Our thanks to Kak Neme for her kindness taking Nurilham and My Wife to American Hospital. For the record Kak Neme was the first Malaysian we encountered in Dubai at Burjuman Centre.

Sempat juga menyertai perjumpaan dengan rakan-rakan Malaysia di UAE ini. Perjumpaan pertama di Uptown Mirdif membukakan jalan kami sekeluarga di Dubai ini. Uptown Mirdif itulah tempat pertama yang kami sampai di Dubai selain persekitaran Burjuman. Pertama kali dapat berjumpa dengan PP, Fudzail, Hasnol, dll terasa tiada bezanya hidup di KL atau Dubai.

HAri-hari berikutnya dalam bulan April dilalui dengan gembira dan sentiasa bersyukur pada Allah SWT kerana mempermudahkan segala urusan kami sekeluarga.

3 comments:

Rusdi Abu Bakar said...

Welcome to Dubai!

Unknown said...

the TERMINAL is up and running!!mabroookkkk Imr :-)

PP

Imeirda said...

To Rusdi n Pak Payne

SYUKRAN JAZILLAN